Zakon o medijih (dec 2023)
Ministrstvo za kulturo je 12. 12. 2023 v javno obravnavo dalo predlog novega Zakona o medijih (povezava).
Iz obrazložitve predloga izhaja, da so »najpomembnejše rešitve:
- novi zakon zajema tudi nove medije,
- bistveno povečuje preglednost medijske krajine: lastništva in financiranja medijev,
- prinaša preglednejše državno oglaševanje,
- omogoča pripravo sodobnih državnih pomoči za pomoč medijem in spodbujanje pluralizma,
- omogoča učinkovitejše zamejevanje širjenja sovražnega govora,
- predvideva nove postopke za ugotavljanje in omejevanje koncentracij v medijih,
- zahteva obvezno označevanje uporabe umetne inteligence v medijih.«
V zvezi z delovanjem mestnih občin so nekateri pomembnejši vidiki predlaganih sprememb naslednji:
- Predlog zakona predvideva, da bodo določbe o državnem oglaševanju veljale tudi za občine.
- Vključujejo se določbe o prepovedi političnega oglaševanja in verske propagande v medijih, ki jih izdajajo občine.
- Občinam se nalaga obveznost zagotavljanja sredstev za zagotavljanje pravice do javnega obveščanja in obveščenosti na lokalnih območjih, pri čemer morajo biti ta sredstva določena na posebni postavki.
- Širi se obseg informacij, ki bo vključen v razvid medijev.
Mestne občine lahko komentarje na predlog novega Zakona o medijih posredujejo na ZMOS do 12. 1. 2024.